Často hľadané

  • Čistiace utierky Mewa
  • Absorpčné olejové rohože
na prehľad

Mewa necháva svoju značku znova rozkvitnúť

12. augusta 2022
Podnik
(Foto: MEWA)

Poskytovateľ textilného servisu, spoločnosť Mewa, predstavuje redesign. Vychádza zo základných princípov spoločnosti, je moderný a nadčasový. Nový korporátny vzhľad vytvorila mníchovská agentúra Martin et Karczinski, ktorá sa zaoberá stratégiou značiek, ich transformáciou a designom. Špecializuje sa na prevádzanie identity do dimenzií pôsobenia obsahu, formy a jednania.

Skupina Mewa, tretí najväčší poskytovateľ textilných služieb v Európe, sa v posledných rokoch výrazne medzinárodne rozvinula vďaka rastu trhu a zákazníkov. Ako priekopník v oblasti cirkulárnej ekonomiky a opätovného využitia zdieľaného priemyselného textilu ide podnik cestou väčšieho zviditeľnenia pre lepšie povedomie o značke. Spoločne s mníchovskou spoločnosťou Martin et Karczinski, ktorá sa špecializuje na holistický brand manažment, korporátny dizajn a transformáciu, vyvinula Mewa nový imidž, vychádzajúci z hodnotovo orientovanej, tradične inovatívnej rodinnej firmy. Všetky viditeľné prvky značky, ako je logo, firemné písmo, farba alebo obrazové materiály, boli kompletne revidované, zladené s identitou hodnôt, víziou a poslaním spoločnosti.

„Svet, v ktorom žijeme, sa navždy zmenil. A my s ním. Nastal teda okamih, kedy nám bolo jasné, že sa s našou stratégiou pre povedomie o značke musí ďalej rozvíjať aj náš vzhľad, aby sme zaistili budúcu životaschopnosť,“ hovorí Michael Kümpfel, riaditeľ Marketingu & Predaja spoločnosti Mewa. Skupina podnikov sa môže obzrieť za viac ako storočnou históriou rodinnej firmy. Súčasťou stratégie značky je aj opustenie pozície „skrytého šampióna“ a sebavedomá prezentácia značky Mewa na verejnosti. „Samozrejme sme hrdí na svoje korene, ale za posledných sto rokov sme boli úspešní, pretože sa sami seba neustále pýtame a myslíme dopredu. Čo je nové, kde je potenciál, čo trhy a zákazníci potrebujú, ako bude vyzerať pracovný svet zajtrajška? To chceme tiež rozprávať v príbehu našej značky,“ opisuje Michael Kümpfel.

Peter Martin, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Martin et Karczinski, k novému vzhľadu Mewy hovorí: „Forma ideálne vyjadruje hodnotné jadro značky. Podarilo sa nám tu prepojiť históriu Mewa s budúcnosťou a designovo stvárniť jej identitu.“

Jasné línie slov a obrazov

V Martin et Karczinski mali pre nový imidž od vedenia spoločnosti úplne konkrétne zadanie. Cieľom úpravy bolo navrhnúť značku, ktorá zachováva podstatné, symbolizuje rast a zároveň vyjadruje ekologické myšlienky ponuky služieb spoločnosti Mewa. „Značku Mewa sme nechceli radikálne novo interpretovať, ale evolučne ju ďalej rozvíjať, aby bola stále viditeľná jej tradícia a úspešná história. Zároveň pre nás bolo dôležité, aby sme v dizajne tiež vyjadrili jasnú budúcu orientáciu a požiadavku udržateľnosti Mewy,“ hovorí Simon Maier-Rahmer, kreatívny riaditeľ spoločnosti Martin et Karczinski, ktorý so svojim tímom vytvoril nový imidž.

Logo značky, kvetina, predstavuje čistotu, hygienu, životné prostredie a udržateľnosť. Vyjadruje vývoj, rast, evolúciu a inovácie. Za účelom rozvinutia tohto potenciálu bolo logo prepracované a formálne zredukované na to najpodstatnejšie. Nový kvet vyzerá ušľachtilo, silne a stáva sa symbolom vedomého rastu. Nové písmo Mewa pripomína skrížené nite. Zarovnanie písmen „M“ a „W“ odkazuje na steh a tkacie nite. Evokuje tak textílie, vďaka ktorým spoločnosť vyrástla a dodnes ju charakterizujú.

Jedinečné písmo Gebauer

Mewa sa tiež rozlúčila s veľkými písmenami a zvolila zmiešanú typografiu. „Veľké písmená znamenali skratku názvu, ktorý dal náš zakladateľ Hermann Gebauer spoločnosti v roku 1908: Mechanische Weberei Altstadt – Mechanická tkáčovňa Altstadt,“ vysvetľuje Oliver Gerrits, vedúci Marketingu & Komunikácie. „Dnes môžeme so 46 medzinárodnými pobočkami s hrdosťou používať 'Mewa' už nielen ako skratku, ale ako značku.“ Nové bezpätkové firemné písmo bolo vyvinuté exkluzívne pre Mewa v spolupráci s TypeMates. Aj tu zostala spoločnosť verná svojej kombinácii inovácií a tradície. Písmo je moderné, jasné, presné a názov ho spája s koreňmi. Nové písmo Mewa bolo pomenované „Gebauer“ podľa zakladateľov spoločnosti.

Mewa v súčasnosti pôsobí v 21 európskych krajinách, zamestnáva 5 700 ľudí a stará sa o viac ako 190 000 firemných zákazníkov. Poskytovateľ B2B služieb predstavuje udržateľné textilné riešenia pre komerčné podniky a je jedným z lídrov v odbore textilného manažmentu. Viac ako milión zamestnancov v Európe nosia pracovné, ochranné alebo pracovné odevy od Mewa, takmer 3 milióny ľudí denne používajú výrobky od Mewa na udržiavanie čistoty strojov vo výrobných halách a dielňach. Každý, kto využíva služby Mewa, môže očakávať spoľahlivosť, bezpečnosť a transparentnosť.

Mewa

Spoločnosť MEWA bola založená roku 1908. V súčasnosti sa jedná o poprednú firmu pôsobiacu v oblasti textilného manažmentu. So svojimi 46 pobočkami zásobuje podniky po celej Európe pracovným a ochranným oblečením, čistiacimi utierkami na priemyselné využitie, rohožami, ale aj kompletným systémom služieb na čistenie súčiastok. To všetko vrátane údržby, servisu, skladovania a logistiky. Je možné tiež objednať výrobky pre bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. O približne 190 000 živnostníkov, remeselníkov a zákazníkov z oblasti priemyslu, obchodu alebo gastronómie sa stará zhruba 5700 zamestnancov. Roku 2021 dosiahla skupina MEWA obrat 770.4 miliónov eur a stala sa tak lídrom v oblasti textilného manažmentu. Spoločnosť získala rad ocenení za svoj záväzok k udržateľnosti, zodpovednému správaniu a riadeniu značky.

Martin et Karczinski

Agentúra Martin et Karczinski je holistickou spoločnosťou, ktorá sa zaoberá stratégiou, dizajnom a transformáciou. Bola založená v roku 2000 Petrom Martinom a Danielom Karczinskim. Kombinuje stratégiu značiek s vysokými dizajnovými požiadavkami a chápe identitu ako najúčinnejší nástroj pre hodnotovo založené, normatívne riadenie podniku.

Martin et Karczinski svojou unikátnou metódou be.yond uvádza do súladu dimenzie obsahu, formy a vystupovania. Vytvára tak maximálny účinok pre firmy a značky. Martin et Karczinski si stanovili za cieľ vyriešiť konflikt cieľov medzi hospodárskym rastom a udržateľným konaním, aby tak prispeli k novému povedomiu v ekonomike. Martin et Karczinski sa profiluje ako sprievodca pre „vedomý rast“. Vlastníkom riadená spoločnosť zamestnáva okolo 100 odborníkov v oblastiach poradenstva, stratégie, dizajnu, organizačného rozvoja alebo komunikácie v pobočkách v Mníchove a Zürichu. Medzi zákazníkov spoločnosti Martin et Karczinski patria spoločnosti a značky ako Axor, CSS Versicherung, Gaggenau, Ivoclar, Lufthansa, Mewa, Miles & More, Nürnberger Versicherung, Occhio, Rentschler Biopharma, Sonova, Socialbee, SRH a Swiss Krono. www.martinetkarczinski.de


Michael Kümpfel

Riaditeľ Marketingu & Predaja spoločnosti Mewa

„Svet, v ktorom žijeme, sa navždy zmenil. A my s ním. Nastal teda okamih, kedy nám bolo jasné, že sa s našou stratégiou pre povedomie o značke musí ďalej rozvíjať aj náš vzhľad, aby sme zaistili budúcu životaschopnosť,“


Obrazový a filmový materiál


Kontakt pre tlač


MediaTrust Communications spol. s r.o.

Michal Peterka Telefón: +420 603 556 404 mpeterka@mediatrust.cz

Praha 10 Praha


na prehľad